پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119141
بان‌کي‌مون خواستار تلاش براي کمک به ساکنان «عين‌العرب» سوريه شد
تاریخ انتشار : 1393/07/15 08:49:44
نمایش : 1991
دبير کل سازمان ملل روز سه‌شنبه از جامعه جهاني خواست با تمام توان براي کمک به شهر «عين العرب» که در محاصره داعش قرار دارد، وارد عمل شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بان‌کي‌مون دبير کل سازمان ملل روز سه‌شنبه با ابراز نگراني شديد از وضعيت شهر «عين العرب» سوريه، از تمام کساني که امکانات لازم را در اختيار دارند، خواست تا به اين شهر کمک کنند.

در بيانيه‌اي که از سوي سخنگوي آقاي بان منتشر شده، آمده است: «دبير کل تهاجم جاري داعش به شهر عين العرب در شمال سوريه را به نگراني شديد دنبال مي‌کند. اين حمله تا همين الان به آوارگي گسترده غيرنظاميان از جمله به ترکيه منجر شده و جان بسياري را گرفته و تعداد زيادي را نيز مجروح کرده است».

اين بيانيه مي‌افزايد: «با توجه به اينکه در مناطقي که در سوريه و عراق طي تهاجمات وحشيانه به تصرف اين گروه تروريستي درآمده، حقوق بشر و قوانين انساني بين‌المللي به طور آشکار و گسترده نقض شده، وي (دبير کل) مصرانه از تمام کساني که امکانات لازم را در اختيار دارند، مي‌خواهد تا فورا براي محافظت از جمعيت غيرنظامي محصور در عين‌العرب وارد عمل شوند».

شهر کردنشين عين العرب (کوباني) در مرز سوريه و ترکيه واقع شده و از چند روز قبل در محاصره تروريست‌ها قرار دارد. با وجود آنکه ترکيه به اين شهر دسترسي دارد،‌ اما تاکنون از امدادرساني به ساکنان شهر خودداري کرده است. احمد داووداغلو نخست‌وزير ترکيه روز دوشنبه در مصاحبه با سي‌ان‌ان کمک به اين شهر را به تلاش براي سرنگوني نظام سوريه، منوط کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html